Najlepszy sprzęt do ćwiczeń

Podstawową korzyścią zastosowania sztangi podczas treningu jest szansa pracy z większym obciążeniem zewnętrznym aniżeli w wypadku hantli, kettli lub gum oporowych

Trening ze sztangą kojarzy się amatorom zwłaszcza z ćwiczeniami siłowymi. Mianowicie okazuje się, iż tenże prosty element urządzenia siłownianego, może mieć znacznie więcej wykorzystań. Idealnym przykładem jest m.in. dwubój, crossfit, lub choćby body pump. Większość sztang nadaje się do używania ich przy rozmaitych ćwiczeniach. Kłopot w tymże, iż nie zawsze będzie to odpowiedni dobór.

Czym jest sztanga?

Sztangi to sprzęt do ćwiczeń siłowych, jakie umożliwiają wyrzeźbić ciało. Składa się ona z gryfu, obciążników oraz uchwytów. Gryf to stalowy pręt, na jakim umieszcza się ciężary, natomiast potem zabezpiecza je zaciskami, aby nie wypadły podczas podnoszenia. Gryfy różnią się od siebie wagą, długością oraz wyglądem. Drążek dla panów waży 20 kilogramów oraz ma przeszło 2 metry długości, tymczasem gryf damski jest o blisko 10 centymetrów mniejszy oraz waży 15 kilogramów. Wybór obciążeń do ćwiczeń ze sztangą robionych w przysiadzie niejednokrotnie jest przeprowadzany w sposób niewłaściwy, co przenosi się na podwyższone zagrożenie obciążeń oraz kontuzji.

Ćwiczenia ze sztangą – o czym należy pamiętać?

Po pierwsze musimy wybrać właściwy do własnych możliwości ciężar. Winien on być taki, żebyśmy nie siłowali się z nim, lecz mogli łatwo robić ćwiczenia. Należy pamiętać o tymże, iż podczas robienia ćwiczeń najistotniejsza jest technika, natomiast nie sama wartość ciężaru. Niewłaściwe robienie ćwiczeń ze sztangą może spowodować do przeróżnego typu kontuzji oraz urazów. Ćwiczenia ze sztangą powinniśmy robić stopniowo oraz dobrze.

Czemu należałoby ćwiczyć ze sztangą?

Mimo ogromnej dostępności różnego sprzętu, większość profesjonalnych kulturystów i tak korzysta zwłaszcza ze sztang. Czemu? Powodem jest duża efektywność takiego treningu. Zawieszony na sztandze ciężar potrzebuje nie jedynie podniesienia, lecz także stabilizacji w wielu kierunkach. Dzięki temu w czasie ćwiczeń funkcjonuje mnóstwo części mięśniowych, natomiast nie jedynie owe zaangażowane wprost w samo dźwiganie ciężaru. Mięśnie mogą działać zarówno koncentrycznie (skracanie mięśnia), ekscentrycznie (wydłużanie mięśnia), jaki również izometrycznie (rozciągnięcie mięśnia, długość mięśnia bez zmian). Służy to rozwojowi mięśni głębokich, dbających o stabilizację figury.

Generalna poprawa zdrowia

Budowa własnych ciał powoduje, iż organy stosują własne mięśnie. Własne mięśnie tworzą ochronę dla własnych organów wewnętrznych oraz utrzymują ich pozycję w ciele. Im bardziej zadbamy o własne mięśnie, tymże bardziej polepszymy także własne zdrowie. Osoby chorujące na bóle stawów mogą przez właściwie dopasowane ćwiczenia zminimalizować stan odczuwanego dyskomfortu.

Man obraz autorstwa pressfoto - www.freepik.com